SSブログ

(597) Jesus and Satan [joke]

Bickering jokes


Jesus and Satan and PC.jpg

Jesus and Satan were having an ongoing argument about who was better on his computer. They had been going at it for days, and God was tired of hearing all of the bickering1).

GOD 0.jpg

Finally, God said, "Cool it. I am going to set up a test that will run two hours and I will judge who does the better job."

So, Satan and Jesus sat down at the keyboards and typed away. They moused. They did spreadsheets2). They wrote reports. They sent faxes. They sent e-mail. They sent out e-mail with attachments. They downloaded. They did some genealogy3) reports. They made cards. They did every known job. But ten minutes before their time was up, lightning suddenly flashed across the sky, thunder rolled, the rain poured and, of course, the electricity went off.

Satan stared at his blank screen and screamed every curse word known in the underworld. Jesus just sighed. The electricity finally flickered back on and each of them restarted their computers.

Satan started searching frantically, screaming "It's gone! It's all gone! I lost everything when the power went out!"

Meanwhile, Jesus quietly started printing out all of his files from the past two hours. Satan observed this and became irate4).

"Wait! He cheated, how did he do it?"

God 1.jpg

God shrugged and said, "Jesus saves5)."

1) bickering: [ˈbɪkɝɪŋ] 口論
2) spreadsheet: 表計算シート
3) genealogy: [dʒìːniάlədʒi]家系、血筋、(動植物・言語の)系統、系図、系図学、系譜学、(動植物などの)系統学
4) irate; ひどく怒った
5) save: 救う/[コンピューター](情報・データなど)を保存する、セーブする。

=============================================

Jesus saves: The Bible teaches us that Jesus came to save sinners.
(One of the first things to learn is to save your work on the computer.)
https://www.youtube.com/watch?v=w3yoyaUj-Sg

Jesus saves s.jpg

Trinity:
The Christian doctrine of the Trinity defines one God existing in three coequal, coeternal, consubstantial divine persons: God the Father, God the son (Jesus Christ) and God the Holy Spirit, three distinct persons (hypostases) sharing one essence/substance/nature (homoousion).

三位一体.jpg

=============================================

Google 翻訳

 イエスとサタンは、どちらがコンピューターですぐれているかについて議論を続けていました。彼らは何日もそれを続けていました、そして神はすべての口論1)を聞くのにうんざりしていました。

最後に神は、「落ち着いてください。2時間のテストを設定して、誰がより良い仕事をしたかを判断します。」と言われました。

それでサタンとイエスはキーボードに座ってタイプを打ちました。彼らはねずみをしましたマウスを使った。彼らはスプレッドシート作成表計算2)しましたを。彼らはレポートを書きました。彼らはファックスを送りました。彼らは電子メールを送りました。彼らは添付ファイル付の電子メールを送信しました。彼らはダウンロードした。かれらはいくつかの家系図3)のレポートを送信しました。彼らはカードをつくりました。かれらは既知のあらゆる仕事をしました。しかし、制限時間の10分前に、突然稲妻が空を横切り、雷鳴が鳴り響き、雨が降り、そしてもちろん電気が消えました。

サタンは空白の画面を見つめ、冥界で知られているあらゆる呪いの言葉を叫びました。イエスはただため息をついた。ようやく電気が再び点灯し、それぞれがコンピューターを再起動しました。

サタンは必至に探し始め、「消えた!すべてなくなった!停電ですべてを失った!」と叫びました。

一方、イエスは静かに過去2時間のファイルをすべて印刷し始めました。サタンはこれをみて激怒しました4)

「待ってください!彼は不正行為をしました、どうやって不正したのですか?」

神は肩をすくめて、「イエスは救って(saves)くださいます(イエスはコンピューターへ作業内容を記憶保存させます」と言われました。

*

nice!(0)  コメント(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。